התנגדות לאימוץ מהאייטי

מכתב התנגדות לאימוץ ילדי האיטי

פורסם ע"י רונית ב פברואר 1, 2010

לכבוד שלטונות האיטי
באמצעות שגרירות הרפובליקה הדומיניקאנית בישראל

הנדון: התנגדות לאימוץ ילדים מהאיטי בישראל

לאחרונה פרסמה ממשלת ישראל כי בכוונתה לייבא למדינת ישראל ילדים ותינוקות מהאיטי אשר נותרו יתומים לכאורה בעקבות רעידת האדמה בהאיטי, וזאת לצורך אימוצם בארץ.

מדינת ישראל החליטה לנקוט בצעד זה לא מטעמים הומניטאריים כי אם מטעמים של יחסי ציבור ושיפור תדמיתה הכושלת של ישראל בעולם.

הננו מזהירים כי ייבוא ילדים מאומצים מהאיטי הינו בניגוד לטובתם של הילדים הללו והוא ימיט שואה על עתידם וחייהם.

בישראל טובת המדינה חשובה יותר מטובת הילד

ממשלת ישראל מתעלמת מסבלם של ילדי דארפור ולא העניקה להם את הסיוע ההומניטארי הנדרש. הילדים, הפליטים מסודן שנמלטו מסכנת מוות חיים בתנאים מחפירים באיזור התחנה המרכזית בת"א.

ממשלת ישראל אף פועלת לגירושם של ילדי העובדים הזרים. ילדים שנולדו כאן, חיים כאן, דוברי עברית, חיים על מזוודות בדרך לגירוש רק משום שהוריהם אינם יהודים.

מדוע אם כן מתכוונת ממשלת ישראל לגרש ילדים שנולדו בארץ וכאן מולדתם, הליך לא הומאניטארי בעליל, ובאותה עת לבצע מעשה הפוך ולייבא ילדים זרים מתרבות זרה עם שפה זרה? התשובה פשוטה: לילדי דארפור ולילדי העובדים הזרים אין סיקור עולמי כפי שיש לילדי האיטי. לא טובת הילד מניעה את ממשלת ישראל כי אם טובת המדינה, תדמית המדינה.

ישראל – מדינה עניה ומפולגת

ישראל אינה מדינת רווחה !!

ישראל היא המדינה האי שוויונית והעניה ביותר מבין מדינות ה-OECD וכן המדינה העניה ביותר מבין מדינות האיחוד האירופאי, וזאת עפ"י דוח שהתפרסם לאחרונה מטעם ה-OECD.
הפערים החברתיים בישראל הם העמוקים ביותר מבין כל המדינות המוגדרות כמפותחות.

מערכת החינוך בישראל היא מן הירודות במדינות המערב. כך במבחני מדעים שנערכו בשנת 2006 לילדי מדינות ה-OECD הגיעה ישראל לאחד המקומות האחרונים, היא עברה בדירוג רק את טורקיה ומקסיקו.

מערכת החינוך הכושלת בישראל אשר אינה מסוגלת להתמודד עם בעיות בסיסיות המתעוררות בקרב ילדים מעבירה את הטיפול ללשכות הסעד המקומיות, אשר מנוהלות בידי עובדים סוציאלים.

מאחר ובישראל לא קיימת תשתית שירותים קהילתיים, משרד הסעד הישראלי הקים חוות סגורות של ילדים אליהן הוא שולח ילדים שנפלטו ממערכת החינוך במקום לסייע להם במסגרת הקהילה. חלק מן הילדים הללו נשלחים אף לבתי חולים פסיכיאטרים.

כך תמצאו במוסדות הסגורים הללו מספר לא מבוטל של ילדים מאומצים, רובם אומצו מחו"ל, ממדינות חבר העמים, גואטאמאלה, ויאטנם ועוד. ילדים מאומצים רבים מועברים ע"י משרד הסעד מהוריהם המאמצים אל מסגרות החינוך המיוחד, לבתי יתומים, ולמחלקות פסיכיאטריות סגורות. מדינות המקור מהן אומצו הילדים אינן יודעות על האסון המתרחש כאן ועכשיו במדינת ישראל, משום שמשרד הסעד מצליח להסתיר מעיני הציבור את השואה המתרחשת כאן מתחת לאפו.

דוגמא אחת מיני רבות ניתן למצוא בדוח לשכת הסעד בישוב כוכב יאיר. בישוב זה, המורכב מאוכלוסיה ברמה סוציו אקונומית גבוהה דווח כי בשנת 2007 טופלו 3 ילדים מאומצים עם בעיות התנהגות מול 9 ילדים ביולוגים עם בעיות התנהגות, יחס אדיר לכל הדעות.
כ- 145,000 לידות מתבצעות מדי שנה לעומת 300 אימוצים מדי שנה (100 אימוצים בארץ ו-200 אימוצים מחו"ל). בעוד שהילדים המאומצים מהווים כ-0.2% מכלל אוכלוסיית הילדים, הרי שהילדים המאומצים שטופלו בלשכת הסעד בכוכב יאיר בשנת 2007 בשל בעיות שונות היוו 25% !! מכלל הילדים שטופלו בה. יחס לא נורמאלי.

מדינת ישראל מובילה כיום במקום הראשון בעולם בהוצאת ילדים מהבית למוסדות סגורים. אם אינכם רוצים שילדי האיטי יגיעו אל לשכות הסעד ומשם אל חוות ילדים סגורות, אל תיתנו יד למעשה העוולה הזה.

היננו מזהירים כי ילדי האיטי שיגיעו לישראל ויאומצו יובלו לאבדון ויסיימו את חייהם במוסדות סגורים כפי שקורה היום עם ילדים מאומצים רבים מחו"ל.

שחיתות בתעשיית סחר ילדים בישראל

אימוץ ילדים מהאיטי אף יחזק את תעשיית הסחר הבלתי חוקית של אימוץ ילדים מחול. 20 אלף יורו (כ-120 אלף ₪) משלמים כיום הורים ישראלים המבקשים לאמץ ילד מחו"ל. רוב רובו של הכסף הולך לתשלום עבור מאכרים ושוחד לפקידי ממשלה במדינת המקור, כל זאת בשיתוף השירות למען הילד במשרד הסעד הישראלי.

אימוץ ילדים מהאיטי יגביר את הסחר הבלתי חוקי בילדים כפי שנחשף ע"י משרד החוץ האמריקני בשנת 2007 בגואטמאלה, כאשר רשויות ההגירה האמריקניות גילו כי בגואטמאלה קיימות חוות של תינוקות המיועדים למכירה ואימוץ בלתי חוקי בחו"ל.

ישראל מוגדרת עפ"י מדדים בינלאומיים כמדינה מושחתת, וילדים מאומצים אלו יהיו נתונים לחסדם של עובדים סוציאלים מושחתים. בעוד שבארה"ב קיימים 25 גופי בקורת חיצוניים על פעילות משרדי הסעד האמריקניים הרי שבישראל לא קיים אף לא אומבודסמן אחד חיצוני ובלתי תלוי המפקח על פעילותו של משרד הסעד הישראלי,  עובדה המגבירה את מערך השחיתות במשרד הסעד הישראלי.

בדירוג של הארגון Transparency International (העוקב אחר מצב השחיתות בעולם) דורגה ישראל בשנת 2009 במקום 32 הלא מחמיא. הבנק העולמי דירג את ישראל בשנה האחרונה במקום ה-68, על פי תבחינים שמרביתם נוגעים לשלטון החוק, ובכלל זה שחיתות ואכיפת החוק.

בלשכת המסחר האמריקני ממוקמת ישראל בקטגוריה Priority Watch, דרגה אחת לפני החמורה ביותר, שפירושה תביעה בארגון הסחר העולמי. מחלקת המדינה של ארצות-הברית המפרסמת דו"ח שנתי על מצב ההתמודדות של המדינות בעולם עם תופעת הסחר בבני אדם, ממקמת את ישראל בדרגה השנייה מבין שלוש.

אנו דוגלים בהעברת סיוע הומאניטארי מאזרחי ישראל להאיטי ובסיוע מקומי לילדי האיטי ולא בסחר ילדים.

שלטונות האיטי וכל מדינות מרכז אמריקה, אל תתנו יד לפשע המאורגן הזה של סחר ילדים לאימוץ רק כדי לספק את תאוות הפרסום ויחסי הציבור של מדינת ישראל.

על החתום:

ארגונים ופעילים למען הילד וזכויות אדם

העתק:
משרד המשפטים האמריקני
הועדה לזכויות הילד בכנסת
ועדת הרווחה בכנסת
ועדת הפנים של הכנסת
הועדה לבקורת המדינה
ועדת חוקה חוק ומשפט
ארגון האומות המאוחדות
UNICEF
האיחוד האירופאי
כלי תקשורת להפצה

CNN
BBC
CBS
Fox News
Jerusalem Post
Guardian
International Herald Tribune
DailyMail
Times
Sky News
ABC News
New York Times

This entry was posted on פברואר 1, 2010 ב: 3:43 pm תחת Uncategorized. Tagged: . ביכולתך לעקוב אחר כל התגובות לכניסה זו באמצעות ה RSS 2.0 עדכונים (פידים). באפשרותך השאר תגובה, אוtrackback from your own site.

כתיבת תגובה

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

עמודים

קטגוריות

קישורים

כלים

לוח שנה

מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Most Recent Posts